
Blog
Share this post:
Τα οκτώ τελευταία χρόνια του Art Pepper, από το 1975 που ξεπέρασε τα προβλήματα με τους εγκλεισμούς και τα ναρκωτικά, μέχρι τον θάνατό του το 1982, ήταν ίσως τα καλύτερα της καριέρας του. Τόσο παραγωγικά ώστε εμφανίζεται συνεχώς και νέο υλικό από την περίοδο αυτή. Μετά από τα τρία “Neon Art” που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά σε CD στην αρχή της χρονιάς από την Omnivore, η Elemental Music ανακοίνωσε την κυκλοφορία του “Live at Fat Tuesday’s” τον Νοέμβριο (αν και τουλάχιστον στο Amazon φαίνεται να πωλείται ήδη). Η ηχογράφηση έγινε τον Απρίλιο του 1981, δυο μήνες μετά από εκείνη του “Neon Art” και το κουαρτέτο του Pepper περιλαμβάνει όπως και εκεί τον σπουδαίο Βούλγαρο πιανίστα Milcho Leviev, ενώ στο μπάσο είναι ο George Mraz και στα τύμπανα ο Al Foster.
Το υλικό αυτό (5 κομμάτια, όλα σε εκτελέσεις που ξεπερνούν τα 10 λεπτά) έρχεται στο φως χάρη στον ιδιοκτήτη της εταιρείας και λάτρη του Pepper, Jordi Soley, ο οποίος ήλθε σε επαφή αφενός με τον συλλέκτη που είχε στην κατοχή του το πρωτότυπο και αφετέρου με τη χήρα του σαξοφωνίστα, Laurie Pepper που ενέκρινε την κυκλοφορία. Στο βιβλιαράκι 40 σελίδων που συνοδεύει το CD υπάρχει και μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του σαξοφωνίστα στον ιστορικό της τζαζ Brian Priestley, όπου μεταξύ άλλων μιλά και για τη γνωριμία του με τον John Coltrane. Ο Trane, που ως γνωστόν ήταν “καθαρός” από τα τέλη της δεκαετίας του ’50, σύμφωνα με τον Pepper τού είχε πει: “Σου δόθηκε από τον Θεό ένα δώρο και είναι έγκλημα να το καταστρέφεις με το να είσαι τζάνκι. Δεν σου δόθηκε για κάποιο δικό σου εγωιστικό λόγο, αλλά για να το προσφέρεις στους άλλους ανθρώπους”.
Σχετικό στο JazzBuzz: Neon Art 1, 2 & 3 από τον Art Pepper